Зміни в законодавстві України (№ 1, січень 2018)

І. Огляд законодавства та нормативних актів

• НБУ затвердив постанову Правління «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 29.12.2017 р. № 148 (далі – Постанова № 148), яким викладено в новій редакції Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні (далі – Положення).

Положення передбачає ряд новацій, а саме можливість:

• здійснення підприємством збору готівкової виручки (готівки), отриманої від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), для подальшої її здачі в банк з використанням комплексу технічних і програмних засобів, розташованих в місці здійснення готівкових розрахунків, які забезпечували б безпечну передачу коштів з робочих місць касирів в спеціально обладнане приміщення для зберігання і подальшої здачі готівки в каси банків (так звана «пневмопочта»);

• здавання готівкової виручки (готівки) в банк через підприємства, які отримали ліцензію НБУ на надання банкам послуг з інкасації;

• застосування ЕЦП юридичної особи при наданні послуг в електронній формі або при здійсненні інформаційного обміну з іншими суб’єктами електронної взаємодії;

• покладання функцій касира на працівника іншого підприємства, залученого на підставі укладеного договору на надання послуги з надання персоналу.

Крім того, лібералізований ряд вимог щодо ведення касових операцій, зокрема: визначення внутрішніми наказами (розпорядженнями і т.п.) особливостей оприбуткування готівки в касах підприємств та відокремлених підрозділів в залежності від графіка роботи, способів здачі готівки; визначення внутрішніми наказами (розпорядженнями і т.п.) особливостей встановлення лімітів каси відокремленим підрозділам підприємств.

Також у зв’язку зі змінами в законодавстві України Положенням передбачено, що використання печатки підприємством не є обов’язковим.

Одночасно з метою оптимізації нормативно-правових актів до Положення включені вимоги постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 р. № 210, і, відповідно, Постановою № 148 вищевказану постанову Правління НБУ визнано такою, що втратила чинність.

При цьому граничні суми розрахунків готівкою залишилися незмінними, а саме:

• між підприємствами (підприємцями) протягом одного дня за одним або кількома платіжними документами – в розмірі 10 000 грн;

• між підприємством (підприємцем) і фізичною особою протягом одного дня – в розмірі 50 000 грн;

• між фізичними особами за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню, – в розмірі 50 000 грн.

Постанова № 148 набуває чинності 5 січня 2018 року. Одночасно втратила чинність постанова Правління НБУ «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 15.12.2004 р. № 637.

• Новою Постановою НБУ «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» від 29.12.2017 р. № 148 були також затверджені форми наступних документів:

• Відомість на виплату готівки;

• Видатковий касовий ордер;

• Журнал реєстрації прибуткових і видаткових касових документів;

• Касова книга;

• Книга обліку виданих та прийнятих старшим касиром готівки;

• Акт про результати інвентаризації наявних коштів, які зберігаються;

• Акт про перевірку дотримання порядку ведення операцій з готівкою.

Дані форми слід використовувати вже починаючи від 05 січня 2018 року, тобто з дня набрання чинності Постанови № 148.

• З урахуванням змін, внесених Законом України «Про внесення змін до Закону України« Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» щодо удосконалення деяких положень» від 05.10.2017 р. № 2164-VІІІ (далі – Закон № 2164), МСФЗ для складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності обов’язково повинні застосовувати ще й:

• підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів;

• великі підприємства, що відповідають не менш 2-м з наступних критеріїв:

– балансова вартість активів – більш 20 млн євро;

– чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – більш 40 млн євро;

– середня чисельність працівників – понад 250 осіб;

• публічні товариства, підприємства, що здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення.

З приводу цього Мінфін в листі від 29.12.2017 р. № 35210-06-5/37175 роз’яснив моменти щодо дати переходу на МСФЗ.

Так, датою переходу на МСФЗ для підприємств, відповідно до вимог Закону № 2164 вперше застосовують МСФЗ, є 01.01.2018. Також ці підприємства можуть вибрати датою переходу на МСФЗ 01.01.2017.

У разі якщо дата переходу на МСФЗ – 01.01.2018:

• складається баланс станом на 01.01.2018 згідно з вимогами П (С) БО;

• для складання попередньої фінансової звітності за МСФЗ за 2019 рік застосовуються МСФЗ, які будуть діяти на 31.12.2019, з урахуванням винятків, визначених у МСФЗ;

• у фінансовій звітності за звітні періоди 2018 роки не наводиться порівняльна інформація за 2017 рік (крім балансу);

• перша фінансова звітність та консолідована фінансова звітність, складена за МСФЗ, за 2019 рік має містити інформацію в балансі станом на 01.01.2018, 31.12.2018, 31.12.2019 та звіти про фінансові результати, звіти про рух грошових коштів, звіти про зміни у власному капіталі за 2018 і 2019 роки, відповідні примітки, в т.ч. порівняльну інформацію.

У разі якщо дата переходу на МСФЗ – 01.01.2017:

• у фінансовій звітності в 2018 році наводиться порівняльна інформація за 2017 рік, трансформована відповідно до вимог МСФЗ;

• складається баланс станом на 01.01.2017 згідно з вимогами МСФЗ;

• для складання попередньої фінансової звітності та попередньої консолідованої фінансової звітності за МСФЗ за 2017 рік і першої фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за МСФЗ за 2018 рік застосовуються МСФЗ, чинні на 31.12.2018, з урахуванням винятків, визначених у МСФЗ 1;

• перша фінансова звітність та консолідована фінансова звітність, складена за МСФЗ, за 2018 рік має містити інформацію в балансі станом на 01.01.2017, 31.12.2017, 31.12.2018 та звіти про фінансові результати, звіти про рух грошових коштів, звіти про зміни у власному капіталі за 2017 і 2018 роки, відповідні примітки, в т.ч. порівняльну інформацію.

Різниці, що виникають в результаті застосування вимог МСФЗ до операцій та подій при складанні балансу на дату переходу на МСФЗ, відображаються у складі нерозподіленого прибутку (збитку) або інших складових власного капіталу.

Суб’єкт господарювання розкриває інформацію про вплив переходу на МСФЗ на його фінансовий стан, фінансовий результат (сукупні доходи) і грошові потоки, як того вимагає МСФЗ 1.

ІІ. Офіційні листи та роз’яснення

Податок на додану вартість

• ІНК ДФСУ від 29.12.2017 р. № 3203/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Операція з безоплатної передачі товарів/послуг платником ПДВ згідно зі ст. 185 ПКУ є об’єктом оподаткування ПДВ, база оподаткування ПДВ при здійсненні якої визначається згідно з правилами, встановленими п. 188.1 ПКУ. При цьому податкові зобов’язання з ПДВ відповідно до п. 198.5 ПКУ не нараховуються.

У разі якщо вартість використаних в рамках гарантійного ремонту товарів (придбаних з ПДВ) не включається до складу вартості інших оподатковуваних операцій з постачання (реалізації) товарів/послуг, то за цією операцією платник ПДВ зобов’язаний скласти і зареєструвати в ЄРПН 2 податкові накладні:

• одну – на суму, розраховану виходячи з фактичної ціни поставки;

•другу – на суму, розраховану виходячи з перевищення ціни придбання/звичайної ціни/балансової (залишкової) вартості над фактичною ціною.

• ІНК ДФСУ від 29.12.2017 р. № 3236/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Платник ПДВ при ввезенні товарів на митну територію України відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 78 МКУ в митному режимі реімпорту включає суму ПДВ, сплачену при розмитненні таких товарів і при придбанні послуг, пов’язаних із зберіганням ввезених товарів і з їх передпродажною підготовкою, до складу податкового кредиту на підставі належним чином оформленої митної декларації та зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних (п . 206.3 та п. 198.6 ПКУ).

Оскільки ввезені в митному режимі реімпорту товари в подальшому будуть використовуватися в оподатковуваних операціях (експорту), норми п. 198.5 ПКУ щодо нарахування податкових зобов’язань не застосовуються, податковий кредит і податкові зобов’язання визначаються у загальновстановленому порядку.

 ІНК ДФСУ від 29.12.2017 р. № 3240/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

У платника ПДВ, який зокрема, шляхом поділу, відповідно до чинного законодавства, не виникає обов’язок щодо визначення та нарахування податкових зобов’язань з ПДВ відповідно до пп. «а» п. 198.5 та п. 199.1 ПКУ за придбаними і/або виготовленим товарами/послугами, необоротними активами, які не були використані в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності даного платника податків. При цьому ПДВ-шний статус правонаступника не має значення.

• ІНК ДФСУ від 29.12.2017 р. № 3225/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Обсяги поставки товарів/послуг і сума ПДВ, зазначені в податковій накладній, яка була складена без факту здійснення господарської операції, не підлягають відображенню в податковій декларації з ПДВ.

Відповідно, розрахунок коригування до податкової накладної, складений без факту здійснення господарської операції, також не підлягає відображенню в декларації.

• Якщо платник ПДВ не сформував податковий кредит у зв’язку з призупиненням реєстрації податкової накладної, то при поверненні коштів/товарів їх постачальнику у нього немає підстав для зменшення податкового кредиту.

У разі часткового зменшення за результатами перевірки органом державного фінансового контролю вартості послуг, наданих неплатнику ПДВ, можливість складання постачальником – платником ПДВ розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань, нарахованих за цією операцією, Податковим кодексом не передбачена.

Це роз’яснення опубліковано в підкатегорії 101.15 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ.

• У зв’язку з набранням чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень в 2018 році» від 07.12.2017 р. № 2245-VIII (далі – Закон № 2245) податкові накладні/розрахунки коригування, реєстрація яких в ЄРПН припинена відповідно до п. 201.16 ПКУ з 01 грудня 2017 року до дня набрання чинності Законом № 2245 (з 01.12.2017 по 30.12.2017 включно) і щодо яких платником ПДВ після 01 грудня 2017 року представлені пояснення копії документів відповідно до пп. 201.16.2 ПКУ, реєструються в ЄРПН в порядку, що діяв до набрання чинності Законом № 2245 (до 31.12.2017).

При цьому пояснення та копії документів до податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких в ЄРПН припинена до 01 грудня 2017 року, платниками не подаються.

Також в зв’язку з виключенням Законом № 2245 п. 74.2 ПКУ починаючи з 31 грудня 2017 року Таблиця даних платника податків, що є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, в ГФС не подається.

Дане повідомлення було опубліковано на офіційному веб-сайті ДФСУ.

• ІНК ДФСУ від 29.12.2017 р № 3220/6/99-99-15-03-02-15/ІПК

Згідно п. 120 прим 1.1 ПКУ, порушення платниками ПДВ граничного терміну, передбаченого ст. 201 ПКУ, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається одержувачу (покупцеві), складеної на поставки товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування або оподатковуються за нульовою ставкою), тягне за собою накладення на платника ПДВ, на якого відповідно до вимог ст. 192 і ст. 201 ПКУ покладено обов’язок щодо даної реєстрації, штрафу в розмірах, встановлених в зазначеному пункті ПКУ.

При цьому нормами ПКУ не передбачено будь-яких винятків для окремих платників податків при застосуванні контролюючим органом штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в ЄРПН, в т.ч. і в разі скасування ключів ЕЦП за заявою платника податків у зв’язку з несанкціонованим доступом до таких ключів з боку сторонніх осіб.

 ІНК ГУ ДФС в Херсонській області від 29.12.2017 р. № 3198/ІПК/21-22-12-01-08

Штрафи, передбачені п. 120 прім.1.1 ПКУ, не застосовуються при порушенні термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування, складених до 1 жовтня 2015 року, – п. 35 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ.

З жовтня 2015 року з нині діючим законодавством більше не передбачено винятків щодо порядку та термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та застосування штрафних санкцій, визначених ст. 120 прим.1 ПКУ.

При цьому ст. 120 прим.1 ПКУ не передбачено винятків щодо застосування штрафних санкцій у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної, пов’язаної з виправленням помилок.

• ІНК ДФСУ від 28.12.2017 р. № 3193/6/99-99-12-02-01-15/ІПК

Сума ПДВ, в якій відмовлено при наданні бюджетного відшкодування ПДВ, може бути врахована в збільшення значення рядків «збільшено/зменшено Залишок від’ємного значення за результатами Перевірки Контролюючим органу» податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження податкового повідомлення-рішення за формою «ВЗ».

Тобто дана сума може бути врахована платником зі знаком «+» у рядку 16.3 податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період, на який припадає день узгодження цього податкового повідомлення-рішення, з обов’язковим заповненням спеціального поля в податковій декларації, де вказуються дата, номер податкового повідомлення-рішення та сума зменшення від’ємного значення за результатами перевірки.

Зазначена сума бере участь у розрахунку суми рядка 17 “Усього податкового кредиту» податкової декларації з ПДВ за звітний (податковий) період і, відповідно, при визначенні від’ємного значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду (рядок 17 – рядок 9 декларації) (позитивне значення), бере участь в розрахунку:

• суми від’ємного значення, яка зараховується у зменшення суми податкового боргу з ПДВ та/або підлягає бюджетному відшкодуванню та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду;

• суми від’ємного значення, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду).

При цьому сума податку, на яку платник ПДВ має право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, збільшується на суму зменшення заявки на відшкодування згідно з повідомленням-рішенням за формою «ВЗ», яким було відмовлено в наданні бюджетного відшкодування.

Що стосується зарахування суми ПДВ, на яку відмовлено у наданні бюджетного відшкодування за податковим повідомленням-рішенням за формою «ВЗ», на електронний рахунок в СЕА ПДВ, то ПКУ така можливість не передбачена.

Електронний ПДВ-рахунок – це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який таким платником перераховуються кошти в сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в ЄРПН, а також в сумі, необхідної для сплати узгоджених податкових зобов’язань з ПДВ.

Податок на прибуток

• ІНК ДФСУ від 28.12.2017 р № 3186/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

У разі продажу основних засобів (в т.ч. інвестиційної нерухомості, яка обліковується в фінансовому обліку за первісною вартістю), які використовуються в господарській діяльності і підлягають амортизації в податковому обліку, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості цих активів, визначеної відповідно з правилами бухобліку, і зменшується на суму залишкової вартості цих активів, визначеної з урахуванням положень ст. 138 ПКУ.

При цьому на вартість необоротних активів, утримуваних для продажу (запасів), коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п. 138.1 та п. 138.2 ПКУ не провадиться і рядки 1.1.2 і 1.2.2 Додатка Р1 «Різниці» до рядка 03 Р1 декларації з податку на прибуток не заповнюються.

Зі свого боку, зауважимо: коли керівництво підприємства приймає рішення про те, що об’єкт основних засобів буде проданий, його слід перевести до складу необоротних активів, утримуваних для продажу відповідно до п. 1 р. II П (С) БО 27.

Тобто перед продажем основний засіб, як правило, переводять до складу необоротних активів, утримуваних для продажу. І якщо йти за такою логікою податківців, то коригувати фінрезультат до оподаткування при продажу цих активів не потрібно. При цьому потреба в коригуванні фінрезультату до оподаткування навряд чи колись виникне. Адже, як уже зазначалося, перед продажем основні засоби зазвичай переводяться до складу необоротних активів, утримуваних для продажу.

Податок на доходи фізичних осіб

• ІНК ДФСУ від 02.01.2018 р. № 2/6/99-99-13-01-01-15/ІПК

Відповідно до пп. 14.1.180 ПКУ, податковим агентом щодо ПДФО, зокрема, є юрособа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, які зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати ПДФО до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються даному особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам і нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 і р. IV ПКУ.

Крім цього, особи, які мають статус податкових агентів, зобов’язані подавати у строки, встановлені відповідно до п. 176.2 ПКУ для податкового кварталу, податковий розрахунок суми доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також суми утриманого з них податку до контролюючого органу за місцем свого розташування. Даний розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику ПДФО податковим агентом протягом звітного періоду.

Таким чином, якщо за договором комісії розрахунки з фізособами, від свого імені, здійснює ФОП (комісіонер), то даний суб’єкт господарювання зобов’язаний відобразити інформацію про нараховані (виплачені) фізичним особам доходи в податковому розрахунку за формою № 1ДФ.

При цьому комітент в момент перерахування ФОП (комісіонеру) грошових коштів для закупівлі продукції у фізосіб також зобов’язаний відобразити операцію з передачі грошових коштів комісіонеру в формі № 1ДФ.

• ІНК ДФСУ від 22.12.2017 р. № 3121/6/99-99-13-02-03-15/ІПК.

Якщо за рахунок коштів юрособи (роботодавця) проводиться медогляд осіб (працівників), не зазначених у Переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядам, порядку проведення цих оглядів та видачі особистих медичних книжок, затвердженому Постановою КМУ від 23.05.2001 м № 559, то вартість такого огляду:

• включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу працівників як додаткове благо і оподатковується ПДФО;

• відображається у ф. № 1ДФ під ознакою доходу «126».

• ІНК ДФСУ від 05.01.2018 р. № 66/Н/99-99-13-02-03-14/ІПК.

Дохід, отриманий фізособою-резидентом з джерел за межами України у вигляді подарунка, включається до його загального річного оподатковуваного доходу як іноземний дохід і оподатковуєтья ПДФО і військовим збором на загальних підставах.

Порядок оподаткування іноземних доходів передбачений п. 170.11 ПКУ, згідно з яким у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума даного доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку-отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 %.

• ІНК ДФСУ від 03.01.2018 р № 14/5/99-99-13-02-03-16/ІПК

Якщо під час відрядження працівник застосовував корпоративну платіжну картку як для отримання готівки, так і для проведення розрахунків у безготівковій формі, то з метою дотримання норм ПКУ такий працівник подає відповідні авансові звіти в строки, визначені пп. «А» і «б» пп. 170.9.3 ПКУ.

Тобто – з дотриманням таких вимог:

• в разі якщо під час службових відряджень відряджена особа – платник податків отримав готівку із застосуванням платіжних карток, він подає авансовий звіт і повертає суму надміру витрачених коштів до закінчення третього банківського дня після закінчення відрядження;

• в разі якщо під час службових відряджень відряджена особа – платник податків застосував платіжні картки для проведення розрахунків у безготівковій формі, тоді термін подання платником податків авансового звіту не перевищує 10 банківських днів, а при наявності поважних причин роботодавець (самозайнята особа) може його продовжити до 20 банківських днів (до з’ясування питання в разі виявлення розбіжностей між відповідними звітними документами).

Плата за землю

• ГУ ДФС в Дніпропетровській області на своєму офіційному сайті повідомило про деякі зміни в ПКУ, внесених Законом № 2245, який набрав чинності 01.01.2018, а саме в частині плати за землю.

По-перше, встановлено, що річна сума орендної плати за землі державної і комунальної власності не може бути меншою за розмір земельного податку (пп. 288.5.1 ПКУ):

• для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, – в розмірі не більше 3% їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування – не більше 1% їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% і не більше 1% їх нормативної грошової оцінки;

• для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, – в розмірі не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АРК або по області, для сільськогосподарських угідь – не менше 0,3% і не більше 5% від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по АРК або по області.

По-друге, відповідно до пп. 266.10.2 ПКУ, ФОП звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання з плати за землю, якщо контролюючий орган не направив (не вручили) податкове (податкові) повідомлення-рішення в терміни, встановлені нормами ПКУ.

До того ж нагадаємо, що підрозділ 6 ПКУ доповнено пунктом 9, згідно з яким індекс споживчих цін за 2017 рік, який використовується для визначення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, застосовується із значенням 100%.

Акцизний податок

• При виявленні контролюючими органами фактів здійснення реалізації пального особою, яка не зареєстрована платником акцизного податку з реалізації пального (в т.ч. в разі анулювання реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального), до особі, яка здійснювала цю реалізацію, застосовуються:

• штраф відповідно до п. 117.3 ПКУ;

 штраф відповідно до п. 120.1 ПКУ, якщо дана особа не подавала декларацію акцизного податку за податкові періоди, в яких була проведена ця реалізація;

• до керівників та інших посадових осіб – адміністративна відповідальність згідно ст. 163.1 КУпАП.

При виявленні контролюючими органами реалізації пального особою, яка зареєстрована платником по реалізації пального без реєстрації їм акцизних накладних в Еран протягом більше 120 к.дн. з дати, на яку платник податку зобов’язаний скласти акцизну накладну/розрахунок коригування, на даного суб’єкта:

• накладається штраф у розмірі 50% суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, на які платник податків зобов’язаний скласти таку акцизну накладну / розрахунок коригування;

• керівники та інші посадові особи притягуються до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 163.1 КУпАП.

Відповідні висновки робить ДФС в підкатегорії 116.13.03 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ у відповідь на питання: яка відповідальність застосовується до суб’єкта господарювання за реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податкуз реалізації пального (в тому числі в разі анулювання реєстрації платником акцизного податку з реалізації пального), а також при реалізації пального особою, яка зареєстрована платником по реалізації пального без реєстрації ним акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних?

Екологічний податок

• З 01 січня 2018 року пунктами 39-43 р. I Закону України від 07.12.2017 р № 2245-VIII викладені в нових розмірах і в порівнянні з діючими у 2017 році збільшені на 11,2% ставки екологічного податку.

Збільшені ставки повинні застосовуватися платниками податків при обчисленні податкових зобов’язань, що виникли з 01 січня 2018 року.

Граничними термінами подання податкових декларацій та сплати податкових зобов’язань з екологічного податку вважаються:

• IV квартал 2017 року: 9 лютого 2018 року, а останнім днем ??сплати податку – 19 лютого 2018 роки;

• I квартал: 10 травня і 18 травня 2018 року відповідно;

• II квартал: 9 серпня і 17 серпня 2018 року відповідно;

• III квартал: 9 листопада і 19 листопада 2018 року відповідно;

• IV квартал: 11 лютого і 19 лютого 2019 року відповідно.

Якщо платник податків з початку звітного року не планує здійснення викидів, скидів забруднюючих речовин, розміщення відходів, утворення радіоактивних відходів протягом звітного року, то такий платник податку повинен повідомити про це відповідний контролюючий орган за місцем розміщення джерел забруднення та скласти заяву в довільній формі про відсутність у нього в звітному році об’єкта обчислення екологічного податку. В іншому випадку платник податків зобов’язаний представляти декларації відповідно до вимог ПКУ.

До відома

• ДФСУ оприлюднила Довідник № 85/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідник № 85/2 інших податкових пільг.

Нагадаємо!

Дані відповідних довідників використовуються платниками податків при заповненні Звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою КМУ від 27.12.2010 р № 1233, а також при заповненні певної податкової звітності.

• За повідомленням Державної служби статистики України, індекс споживчих цін (індекс інфляції) в грудні 2017 року, в порівнянні з листопадом 2017 року, становить 101,0%.

Праця і заробітна плата

• Головний державний інспектор відділу з питань експертизи умов праці Управління Держпраці в Кіровоградській області розглянула таку ситуацію:

«Працівник підприємства має намір взяти кілька днів щорічної відпустки в зв’язку з нагальною необхідністю. Заяву він написав за день до бажаного дня відпустки. Чи може підприємство надати дану відпустку?».

Конкретний період надання щорічних відпусток у межах, установлених графіком, узгоджується між працівником і роботодавцем, який зобов’язаний письмово повідомити працівника про дату початку відпустки не пізніше ніж за два тижні до встановленого графіком терміну.

Зміна термінів надання відпусток, відображених в графіку, може бути проведено за погодженням сторін трудового договору і при виникненні обставин, які змушують перенести щорічну відпустку. Якщо працівник просить перенести відпустку, наприклад, за сімейними обставинами, на інший період або надати його в стислі терміни і роботодавець не заперечує щодо зміни в графіку періоду використання ним відпустки, то це не вважається порушенням законодавства про відпустки.

Заробітна плата працівникам за час відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до його початку.

Відповідно до пункту 2 ст. 7 Конвенції № 132 «Про оплачувані відпустки (переглянута в 1970 році)», ратифікованої Законом України від 29.05.2001 р № 2481-III, суми, належні до виплати за період відпустки (частину), виплачуються зацікавленій особі до відпустки, якщо інше не передбачено угодою, що стосуються даної особи і роботодавця.

Таким чином, з огляду на положення названої статті Конвенції і те, що конкретний період надання щорічної відпустки або його частини узгоджується між працівником і роботодавцем, при необхідності отримання частини щорічної відпустки в стислі терміни в заяві працівник може вказати про своє бажання щодо отримання заробітної плати за неї в строки, визначені між ним і роботодавцем.

Крім того, дане положення названої статті Конвенції може застосовуватися в одиничних випадках, а не масово.

• Добові для відряджень по Україні встановлені в розмірі не більше 0,1 розміру мінзарплати, визначеної станом на 1 січня податкового року, за кожний день відрядження (пп. «А» пп. 170.9.1 ПКУ).

Оскільки з 01 січня 2018 року минзарплата встановлена на рівні 3723 грн (ст. 8 Закону України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 р. № 2246-VIII), – максимальний розмір неоподатковуваних добових у 2018 році становить не більше ніж 372,30 грн на добу.

Отправить запрос

Команда HLB Ukraine всегда рада помочь, присылайте Ваш вопрос

Отправить
x
x

Share to:

Copy link:

Copied to clipboard Copy