Зміни в законодавстві України, липень 2017 р. — 1 серпня 2017 р.

manager manager

І. Огляд законодавства та нормативних актів

Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до підр.10 розд. ХХ Податкового кодексу України (щодо незастосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків)» (законопроект № 6684).

Документ вносить зміни до ПКУ та передбачає термін для відновлення платником податків бази даних обліку, які були пошкоджені внаслідок несанкціонованого втручання в роботу комп’ютерних мереж платника податків.

Закон звільняє платників податків від штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію:

• в ЄРПН — податкових накладних, розрахунків коригування, складених в період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року;

• в Еран — акцизних накладних, розрахунків коригувань, складених в період з 01.06.2017 по 30.06.2017 року.

Такі податкові та акцизні накладні можна зареєструвати до 31 липня 2017 року.

Відповідно до Закону штрафні санкції в розмірі 10% погашеної суми податкового боргу, передбачені п. 126.1 ПКУ, не застосовуватимуться до узгодженими сумами грошових зобов’язань, з граничним терміном сплати 30 червня 2017 року.

• Наказом ДФС від 30.06.2017 р. № 461 затверджено Перелік кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, за яким податківці будуть здійснювати автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування Критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Нагадаємо: одним з критеріїв ризикових накладних є перевищення обсягу поставок товару/послуги, зазначеного в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в ЄРПН, в 1,5 рази величини, що дорівнює залишку різниці обсягу поставок такого товару/послуг, зазначеного в податкових накладних/ розрахунків коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року ЄРПН, і обсягів купівлі на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, вказаного з 01 січня 2017 року отриманих податкових накладних/розрахунки коригування, зареєстрованих в ЄРПН, і митних деклараціях, і переважання в даному залишку товарів з кодами УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, понад 75% загального такого залишку і відсутність товару / послуги, зазначених у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, наданої платником податку за встановленою формою, як товару / послуги, які на постійній основі поставляються (виготовляються) (пп. 6.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567).

До переліку увійшли, зокрема, товари за такими кодами УКТ ЗЕД:

• 0207 М’ясо та їстівні субпродукти свійської птиці, зазначеної в товарній позиції 0105, свіжі, охолоджені або морожені.

• 0405 Масло вершкове та інші жири, вироблені з молока; молочні пасти.

• 0407 Яйця птахів у шкаралупі, свіжі, консервовані або варені.

• 0702 Помідори, свіжі або охолоджені.

• 0707 Огірки, корнішони, свіжі або охолоджені.

• 2203 Пиво із солоду (солодове).

• 2204 Вина виноградні, включаючи вина кріплені; сусло виноградне, крім того, що включено до товарної позиції 2009.

• 8415 Установки для кондиціонування повітря, до складу яких входять вентилятори з двигуном та прилади для змінювання температури і вологості повітря, включаючи кондиціонери, в яких вологість не регулюється окремо.

• 8525 Передавачі для радіомовлення або телебачення, до складу якої входять або не входять приймальна, звукозаписувальна чи відтворювальна апаратура; телевізійні камери; цифрові камери та записувальні відеокамери.

• 8517 Телефонні апарати, включаючи апарати телефонні для сотових мереж зв’язку та інших бездротових мереж зв’язку; апаратура для передачі або прийому голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв’язку (наприклад, в локальній або глобальній мережі зв’язку), крім передавальної або приймальної апаратури товарних позицій 8443, 8525, 8527 або 8528.

Постановою КМУ від 04.07.2017 р. № 485 затверджено «Порядок розгляду скарг на рішення комісії Державної фіскальної служби про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Розгляд скарги на рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Скарги подаються платником ПДВ в ДФС протягом 10 к.дн. після одержання ним рішення комісії ДФС про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

Скарга складається лише в письмовій формі і подається платником податків особисто або через свого уповноваженого представника безпосередньо в ДФС або надсилається поштовим відправленням.

Постанова Правління НБУ від 10.07.2016 р. № 61.

Заборона дострокового погашення кредитів і позик в інвалюті, отриманих резидентами від нерезидентів, встановлений Постановою Правління НБУ «Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України» від 13.12.2016 р № 410.

Разом з тим для цього правила визначено ряд винятків.

НБУ розширив їх перелік, а саме:

• банки зможуть раніше терміну погашати такі кредити;

• бізнес зможе достроково погашати кредити в разі, коли акціонером такого позичальника або нерезидента-кредитора є міжнародна фінансова організація;

• резиденти-позичальники зможуть здійснювати дострокове погашення кредитів за умови, якщо нерезидентом-кредитором є банк.

Наказ Мінфіну від 30.05.2017 р. № 540.

Мінфін затвердив Порядок ведення і форми Реєстру заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.

Реєстр заяв про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу є нововведенням, в ПКУ згадка про нього з’явилося з 1 січня.

Реєстр заяв буде розміщений на офіційному веб-порталі ДФСУ.

Мінфін затвердив Порядок ведення єдиного реєстру індивідуальних податкових консультацій (далі — Порядок), розроблений відповідно до ст. 52 ПКУ.

Згідно п. 7 Порядку, всі індивідуальні податкові консультації (далі — ІПК) підлягають обов’язковій реєстрації в єдиній базі індивідуальних податкових консультацій (далі — Реєстр) та розміщення на офіційному веб-сайті ДФС.

У порівнянні з п. 53.3 ПКУ, зазначений перелік доповнено одним реквізитом — датою реєстрації.

Реєстр складається з розділів, які дозволяють здійснювати пошук ІПК за реєстраційним номером, датою, короткому змістом питань (ключові слова), номеру судової справи (при наявності) та органу, який надав цю консультацію.

У разі скасування ІПК в судовому порядку така консультація підлягає виключенню з Реєстру і заміні на нову ІПК, надану з урахуванням висновків суду, у строки, визначені п. 53.2 ПКУ, з відміткою про те, що нова ІПК надана на підставі рішення суду (п. 9 Порядку).

Наказ Мінфіну від 24.05.2017 р. № 523 готується до опублікування 21.07.2017.

ІІ. Офіційні листи та роз’яснення

ПДВ

З початку роботи системи моніторингу ризиків та блокування накладних в ЄРПН зареєстровано понад 5,1 млн. податкових накладних/ розрахунків коригування на суму ПДВ понад 26,2 млрд грн. За даний період припинена реєстрація 54 тис. податкових накладних/розрахунків коригування на суму 789,8 млн. грн.

У Мінфіні відзначили, що призупинення реєстрації накладних спрацювало за двома критеріями:

1) є «пересортиця» товарів — невідповідність обсягу або відсутність придбання товару при його реалізації;

2) відсутність ліцензій, що підтверджують право суб’єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову та роздрібну торгівлю підакцизними товарами.

Фіскали нагадали: у разі призупинення реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН відповідно до п. 201.16 ПКУ платник податків має право подати протягом 365 к.дн., наступних за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в такій податковій накладній/ розрахунку коригування, пояснення і / або копії документів, зазначені в пп. «в» пп. 201.16.1 ПКУ.

Пояснення можна надати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по призупинених ПН/РК за формою J (F) 1312601 (Повідомлення).

Повідомлення (J (F) 1312601) формується по кожній окремій податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких призупинена в Реєстрі, та до такого повідомленням долучаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J (F) 1360101 в форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).

За даними ДФС і Мінфіну.

ІПК ДФСУ від 22.06.2017 р. № 788/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Платник ПДВ здійснює будівництво житлових і нежитлових приміщень підрядним способом. При цьому він укладає з покупцем договір купівлі-продажу майнових прав на житлове та/або нежитлове приміщення, згідно з яким покупець зобов’язується прийняти у власність майнові права на житлове та / або нежитлове приміщення по завершенні будівництва.

Майнові права на житлове та/або нежитлове приміщення передаються покупцеві шляхом підписання акту приймання-передачі (як сукупності майнових прав). Підписання даного акту здійснюється протягом 30-ти днів після дати прийняття об’єкта завершеного будівництва в експлуатацію.

Фактична оплата покупцем (в повному обсязі) вартості за майнові права на житлове та/або нежитлове приміщення підтверджується відповідною довідкою про сплату. При цьому така оплата проводиться з розбивкою сум помісячно (терміни: від 3-х до 20-ти місяців).

Як роз’яснюють податківці, в цьому випадку операція з реалізації майнових прав на нерухоме майно (квартири) для платника ПДВ — постачальника даного майна для цілей оподаткування ПДВ є операцією з першої поставки житлаяка оподатковується ПДВу загальновстановленому порядку за ставкою 20%. У той же час податкові зобов’язання з ПДВ за такою операцією платник ПДВ — постачальник нерухомого майна зобов’язаний визначити за правилом «першої події», що відбулася раніше:

• на дату зарахування від покупця суми попередньої оплати за майнові права

або

• на дату фактичної передачі покупцю майнових прав.

Операції з поставки послуг з перевезення (переміщення) пасажирів та вантажів транзитом через митну територію України, а також з постачання послуг, пов’язаних із таким перевезенням (переміщенням), звільняються від оподаткування ПДВ (п. 197.8 ПКУ).

Якщо експедитор залучає до транзитного перевезення вантажів інших учасників транспортно-експедиторської діяльності, то звільнення від оподаткування відповідно до п. 197.8 ПКУ застосовується такими іншими учасниками транспортно-експедиторської діяльності.

Вартість наданих такими іншими учасниками транспортно-експедиторської діяльності послуг в межах договорів транзитного перевезення вантажів, не збільшує базу оподаткування ПДВ у експедитора при наданні транспортно-експедиторських послуг замовнику.

Крім того, базою оподаткування ПДВ у експедитора є вартість наданих транспортно-експедиторських послуг (винагорода експедитора) та вартість послуг з перевезення, за умови, якщо перевізник є платником ПДВ.

Податкова накладна складається на поставку для операцій, звільнених від оподаткування ПДВ (п. 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 р. № 1307).

Таким чином, експедитор-резидент, що надає послуги з транспортного експедирування нерезиденту із залученням перевізника — резидента платника ПДВ, повинен скласти податкову накладну на вартість послуг з транзитного перевезення на операцію як таку, яка звільнена від оподаткування ПДВ.

З цим роз’ясненням з розділу 101.20 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ можна ознайомитися в системах ЛІГА: ЗАКОН.

ДФС розмістила актуальні питання реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування.

Питання: за даними станом на кілька днів назад, реєстрація ПН майже по всіх підприємствах, які надають послуги, зокрема, вантажні перевезення, припинена. Підстава: коди на надання послуг не збігаються з кодами на «вхідні» товари.

Якщо за результатами автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування відповідних критеріїв встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — Критерії), затверджених наказом Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567, то реєстрація такої податкової накладної/ розрахунку коригування призупиняється.

Щоб уникнути призупинення податкових накладних/розрахунків коригування, які представлені на реєстрацію в ЄРПН і свідчать про постачання (виготовлення) товарів/послуг платником на постійній основі, такий платник відповідно до п. 3 Критеріїв має право надати інформацію за формою згідно з додатком до даних Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності окремо по кожному виду економічної діяльності (далі — Таблиця даних платника податків).

Моніторинг здійснюватиметься ДФС з урахуванням наданої Таблиці даних платника податків, якщо така таблиця буде врахована комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної.

Питання: блокується реєстрація ПН, виписаних на неплатників ПДВ, що суперечить наказу Мінфіну від 13.06.2017 р. № 567. Відповідно до п. 5 даного наказу, якщо ПН складена по операціях, звільнених від оподаткування, така ПН/ РК не підлягає автоматичному моніторингу відповідності критеріям оцінки.

На даний момент податкова накладна, що не підлягає наданню одержувачу (покупцеві), і / або складена на операції, що є звільнені від оподаткування, не підпадає під автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцІнки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування.

Питання: для виробників товарів/послуг проблемою є відсутність процедури розгляду Таблиці даних платників податків. Багато з них отримують відмову з відправленим таблиць, хоча згідно з наказом платники мають право направляти одну лише Таблицю без додаткових документів (якщо квитанції до накладних були отримані в період тестового режиму). Причина відмови відсутня.

Інформація, надана платником податків за формою згідно з додатком до Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податків окремо за кожним видом економічної діяльності, розглядається комісією ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації (далі — Комісія ДФС ) протягом 5-ти робочих днів.

Згідно з останнім абзацом п. 5 Критеріїв передбачено, що в разі якщо до контролюючого органу надійшла інформація, яка свідчить про надання платником недостовірної інформації згідно з додатком до Критеріїв, Комісія ДФС має право прийняти рішення про неврахування інформації, наданої платником за встановленою формою, при здійсненні ДФС автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для призупинення реєстрації податково накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.

ІПК ДФС від 29.06.2017 р. № 873/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Номенклатура товарів / послуг постачальника (продавця) вказується в графі 2 податкової накладної. Кількість найменувань поставлених товарів/послуг в одній податковій накладній не може перевищувати більше, ніж 9999 позицій. Графа 2 віднесена до обов’язкових реквізитів податкової накладної.

Номенклатура товарів або послуг повинна відповідати формулюванні в первинних документах, якими супроводжується поставка товарів або надання послуг.

Податківці відзначили: питання правомірності відображення в обліку товарів українського походження, що мають ознаки однорідних і ідентичних, однаковий код УКТ ЗЕД та ДСТУ, але найменування яких відрізняються, по одному найменуванню та однорідної групи, за своїм змістом не відноситься до компетенції ДФС.

До того ж вони підкреслили: у графі 2 податкової накладної «Номенклатура товарів / послуг продавця» найменування товару,який сформований в обліку підприємства, має відповідати формулюванні в первинних документах, якими супроводжується поставка таких товарів, і графа не повинна містити інших даних.

ІПК ДФС від 19.06.2017 р. № 702/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Послуга з автоперевезення надається пасажиру самим перевізником, тому проїзний документ є за своєю суттю договором на перевезення, який укладають між собою пасажир і відповідний перевізник. Тому перевізник визначає свої податкові зобов’язання з ПДВ виходячи з договірної вартості наданих їм послуг з перевезення. У податковій накладній, яка складається перевізником, відображається вартість даних послуг з перевезення.

Зведена податкова накладна на поставку товарів/послуг особам — неплатникам податків може бути складена постачальником таких товарів/ послуг (в т.ч. перевізником) за умови, якщо поставки кожній такій особі — неплатнику податків носять ритмічний характер, визначений п. 201.4 ПКУ.

У разі недотримання зазначеної умови податкова накладна на поставку товарів/ послуг неплатнику ПДВ складається у загальновстановленому для таких податкових накладних порядку. Для цілей цього пункту ритмічним характером поставки вважається поставка товарів / послуг одному покупцеві два і більше разів на місяць.

Механізм складання і реєстрації в ЄРПН податкової накладної та розрахунку коригування до неї визначено Порядком заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.

Якщо після складання податкової накладної внесено зміни до чинного Порядку заповнення податкової накладної, зокрема, змінені умовні ІПН, то на дату реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН потрібно вказати ІПН, який вказувався в такій податковій накладній (тобто без урахування внесених змін).

З цим роз’ясненням з розділу 101.16 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ можна ознайомитися в системах ЛІГА: ЗАКОН.

ІПК ДФС від 29.06.2017 р. № 875/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Податкова накладна складається окремо на кожну повну або часткову поставку товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Тому складання двох або більше податкових накладних в разі отримання попередньої оплати товарів / послуг однією сумою або при одноразовій поставці товарів/послуг не відповідає нормам ПКУ і не дає можливості ідентифікувати операції.

При складанні таких податкових накладних постачальником покупець не має підстав для віднесення зазначених у них сум ПДВ до податкового кредиту, оскільки дані податкові накладні не відповідають первинним документам.

Отже, якщо, наприклад, постачальник виписав податкові накладні не на дату першої події (дата оплати — 02.12.2016 р.), а 09.12.2016 р. і 20.12.2016 р., тоді платник 8443, 8525, 8527 или 8528.зазначені в цих податкових накладних, віднести до податкового кредиту, оскільки перша подія відбулася 02.12.2016 р.

ІПК ДФС від 29.06.2017 р. № 886/6/99-99-12-03-01-15/ІПК.

Починаючи з 01 січня 2017 року, розрахунки з бюджетом за уточнюючими розрахунками здійснюються з рахунків, відкритих в системі електронного адміністрування ПДВ (далі — СЕА), крім розрахунків, зазначених у п. 87.1 ПКУ.

Що стосується питання застосування штрафних санкцій за несвоєчасне зарахування податкового зобов’язання по уточнюючих розрахунках з ПДВ, то штрафні санкції та пеня за порушення встановлених термінів для самостійної сплати податкових зобов’язань з ПДВ не застосовуються при наявності в такі терміни засобів на рахунках платників у СЕА ПДВ в сумах, достатніх для сплати узгоджених податкових зобов’язань з ПДВ.

ІПК ДФСУ від 22.06.2017 р. № 783/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

У разі, якщо в податковій накладній, складеної та зареєстрованої в ЄРПН постачальником — платником ПДВ, допущена помилка в обов’язковому реквізиті «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяги», а саме опис (номенклатура) товарів/послуг не відповідає формулюванню в первинних документах, якими супроводжується поставка таких товарів/послуг, то дана помилка не дає можливості в повній мірі ідентифікувати здійснену операціюі права на формування податкового кредиту на підставі такої податкової накладної у покупця — платника ПДВ немає.

Якщо ж в податковій накладній, складеної та зареєстрованої в ЄРПН постачальником — платником ПДВ, допущена помилка в обов’язковому реквізиті «опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, Обсяги», але при цьому така помилка не заважає ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (поставляються товар / послуга), період, сторони та суму податкових зобов’язань, то покупець — платник ПДВ має можливість включити суму ПДВ, зазначену у такій податковій накладній, до складу податкового кредиту.

ІПК ДФСУ від 29.06.2017 р. № 876/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

З 01.01.2017 р. для платників ПДВ, які застосовують касовий метод, збільшили термін для визнання податкового кредиту по ПДВ до 365 к.дн. з дати складання податкових накладних/розрахунків коригування. Раніше даний термін становив 60 к.дн. з дати списання коштів з банківського рахунка платника податку.

І тепер таких платників ПДВ цікавить питання: чи поширюється новий 365-денний термін на податкові накладні, складені до 01.01.2017 р.

Податківці відповіли так: з 01.01.2017 р. терміни формування податкового кредиту платниками податків визначаються з урахуванням положень п. 198.6 ПКУ (не пізніше ніж через 365 к.дн. з дати складання податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних), незалежно від того, коли була складена податкова накладна: до 01.01.2017 р. або після цієї дати, і сталася чи ні оплата товарів/послуг, при постачанні яких дана накладна була складена.

ІПК ДФС від 29.06.2017 р. № 890/6/99-99-12-03-01-15/ІПК.

Щоб потрапити до Реєстру одержувачів бюджетної дотації, сільськогосподарський товаровиробник подає до контролюючого органу за місцем обліку як платник ПДВ заяву за формою № 1-РОБД, затвердженої наказом Мінфіну від 23.02.2017 р. № 275.

Вартість товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів, підлягає відображенню в розділі 6 Заяви.

Оскільки з метою розрахунку питомої ваги сільськогосподарських товарів до складу основної діяльності сільськогосподарського товаровиробника не включаються оподатковувані операції з постачання основних засобів, що знаходяться в складі його основних засобів не менше 12 послідовних звітних періодів сукупно, якщо дані операції були постійними і не становили окремої підприємницької діяльності ( пп. «б» п. 16 прим. 1.1 Закону № 1877), то графа 5 розділу 6 Заяви розраховується як графа 4/ (графа 3 — графа 6) Заяви.

Податок на прибуток

ІПК ДФС від 05.07.2017 р. № 988/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

У разі повернення нерухомого майна, яке перебувало на балансі платника податків в складі основних засобів на праві повного господарського відання, фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості даного об’єкта нерухомого майна, визначеної відповідно до бухобліком, і зменшується на суму залишкової вартості такого об’єкта, визначеної з урахуванням положень ст. 138 р. ІІІ ПКУ.

Трансфертне ціноутворення

Лист ДФС від 10.07.2017 р. № 17973/7/99-99-15-02-01-17.

Звіт про контрольовані операції, здійснених платниками податків протягом 2016 звітного року, заповнюється і подається за оновленою формою і в порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 28.04.2017 р. № 468. Разом з тим Звіти за 2016 рік, надані платниками до набрання чинності Наказом № 468, вважаються дійсними.

Про це повідомили податківці в листі, в якому також розглянули, що саме змінилося в порядку звітності по ТЦО.

Що змінилося в Звіті по ТЦО

Додаток до Звіту «Відомості про контрольовані операції» доповнений графою 25 «Сторона, что досліджується», в якій в разі застосування для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» методів ціни перепродажу, «витрати плюс» і чистого прибутку повинна бути вказана інформація про досліджувану сторону відповідно до пп. 39.3.2.7 ПКУ.

Якщо платник податків обирає досліджуваною стороною себе, в графі вказується «1», якщо вибрано особа-контрагент в контрольованих операціях, пишеться «0». При застосуванні методів порівняльної неконтрольованої ціни або розподілу прибутку графа 25 не заповнюється.

Назва графи 20 додатка до Звіту «Відомості про контрольовані операції» приведено у відповідність до вимог Кодексу: в ній вказується загальна вартість операції за вирахуванням непрямих податків.

Також в новій редакції викладено додаток «Інформація про пов’язаних осіб» до Звіту, яке тепер має більш зручну для заповнення форму.

Що змінилося в Порядку складання Звіту

Визначено, що Звіт подається до 01 жовтня року, що настає за звітним, в електронній формі з дотриманням вимог законодавства щодо електронного документообігу та ЕЦП.

У разі якщо платник податків виявив, що в раніше наданому звіті інформація надана не в повному обсязі або вона містить помилки або недоліки, даний платник податків має право подати:

• новий Звіт (звіт з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання Звіту за такий самий звітний період;

• уточнюючий Звіт (звіт з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання звіту за такий самий звітний період.

Якщо останній день строку подання Звіту припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем ??строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Таким чином, в 2017 році граничний термін подання Звіту про контрольовані операції за 2016 рік є 02.10.2017 р.

Серед іншого уточнено заповнення окремих граф розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту:

• в разі якщо предметом контрольованої операції є фінансові послуги з надання/ отримання кредиту, депозиту, позики, в графі 17 указується сума відсотків, нарахованих (сплачених) або отриманих під час відповідної контрольованої операції у валюті контракту;

• в графі 23 указується цифрове значення показника рентабельності контрольованої операції (сукупності контрольованих операцій), зазначеного платником податків в графі 22, у відсотках з точністю до другого знака після коми.

Також надано роз’яснення щодо порядку відображення показника рентабельності при угрупованню контрольованих операцій, а саме: в разі якщо показник рентабельності обчислюється для сукупності контрольованих операцій, здійснених платником податку протягом року, але правила угруповання згідно з цим розділом не дозволяють відобразити інформацію про таке угруповання одним рядком, відповідний показник рентабельності (графа 22) і його цифрове значення (графа 23) вказуються в кожній з рядків, які відображають совокупность даних операцій.

Коди підстав віднесення господарських операцій до контрольованих доповнені новим кодом «040» для контрольованих операцій, передбачених пп. «г» пп. 39.2.1.1 ПКУ, — «господарські операції, здійснювані з нерезидентами, що не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), в тому числі з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, і / або не є податковими резидентами держави, в якому вони зареєстровані як юридичні особи».

РРО

ІПК ДФС від 03.07.2017 р. № 937/6/99-99-14-05-01-15/ІПК.

Якщо на підприємстві неможливо зберігати всю суму готівкових коштів в ящику РРО, фахівці ДФС радять частину готівки зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. Але слід врахувати, що загальна сума (і в ящику РРО, і в сейфі) повинна відповідати сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО.

Даний висновок випливає з положень п. 13 ст. 3 Закону про РРО, які зобов’язують суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або безготівковій формі, забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті РРО, а в разі використання розрахункової книжки — загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Податок на нерухомість

Згідно з пп. «і» пп. 266.2.2 ПКУ, не є об’єктом оподаткування податком на нерухомість будівлі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від форми власності та джерел фінансування, які використовуються для надання освітніх послуг.

Разом з тим в ІПК від 04.07.2017 р. № 946/ІПК/10-36-12-11 фахівці ГУ ДФС в Київській області уточнили: для того щоб застосувати вищевказану пільгу, основним видом господарської діяльності платника податків повинно бути «Освіта» (розділ 85 «КВЕД).

У свою чергу, якщо платник податків — власник нерухомості здає її в оренду (в т.ч. і навчальному закладу), права на застосування пільги, встановленої пп. «і» пп. 266.2.2 ПКУ, він не має.

Лист ДФСУ від 15.06.2017 р. № 1958/4/99-99-12-02-03-13.

На період з 14 квітня 2014 по 31 грудня року, в якому буде завершена АТО, виключені з об’єктів оподаткування податком на нерухомість і єдиним податком розташовані на тимчасово окупованій території і / або на території населених пунктів на лінії зіткнення наступні об’єкти:

• об’єкти житлової та нежитлової нерухомості (пп. 38.6 п. 38 підрозділу 10 р. ХХ ПКУ);

• земельні ділянки (пп. 38.8 п. 38 підрозділу 10 р. ХХ ПКУ).

Зазначені норми набрали чинності 01.01.2017 р. З огляду на їх приписи, в період з 14 квітня 2014 р. на дату набрання чинності зазначених норм у платників податку на нерухомість та єдиного податку не виникає обов’язок щодо складання та подання податкової звітності.

При таких обставинах до зазначеної категорії платників передбачені ст. 120 ПКУ підстав щодо застосування санкцій за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності не виникають. Разом з тим прийняті органами ДФС в зазначеному періоді рішення щодо застосування даних санкцій підлягають скасуванню на підставі розпорядження уповноваженої особи відповідного територіального органу за місцем розташування об’єкта оподаткування.

У свою чергу контролери повідомили: в цілях узгодження розміру грошових зобов’язань платників податків відповідно до приписів пп.пп. 38.6, 38.8 п. 38 підрозділу 10 р. ХХ ПКУ, суб’єкти господарювання, які до набрання чинності відповідних норм відносилися до категорії платників податку на нерухомість та єдиного податку, уточнюють узгоджені в період проведення АТО податкові зобов’язання, керуючись нормами ст. 50 ПКУ.

Санкції для грошових зобов’язань зазначеного періоду не застосовуються, а нараховані — підлягають скасуванню на підставі розпорядження уповноваженої особи відповідного територіального органу за місцем розташування об’єкта оподаткування.

Рентна плата

Мінфін вніс зміни до форми Податкової декларації з рентної плати, затвердженої наказом від 31.05.2017 р. № 545.

Зокрема:

1) викладено в новій редакції додаток 1 «Розрахунок з рентної плати за Користування Надрами для видобування корисних копалин», в т.ч .:

• передбачено 3 види дозвільних документів: спеціальний дозвіл на користування надрами, дозвіл на спеціальне водокористування, протокол узгодження центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр;

• при декларуванні вартості одиниці товарної продукції гірничого підприємства додано рядок для зазначення суми витрат, пов’язаних з операціями передпродажної підготовки, в т.ч. упаковкою, фасуванням (бутилюванням);

2) уточнено зміст приміток до додатків, які визначають порядок розрахунку пені (приведено у відповідність до ПКУ, з урахуванням змін, які набрали чинності з 01.01.2017 р);

3) розширено перелік наведених у додатку 15 кодів видів стільникового радіозв’язку (11.01-11.19): диференційовано в залежності від діапазону МГц та ін.

Наказ Мінфіну від 31.05.2017 р. № 545 готується до опублікування 21.07.2017.

ЄСВ

ІПК ДФС від 04.07.2017 р. № 956/6/99-99-13-02-01-15/ІПК.

Допомога по тимчасовій непрацездатності не є платою за відпрацьований час. Після звільнення працівника підприємство не несе обов’язки страхувальника, а відповідно — і платника страхових внесків.

Отже, на суми допомоги по тимчасовій непрацездатності, нараховані особі після його звільнення, ЄСВ не нараховується.

Дані роз’яснення містить ІПК на запит платника щодо нарахування і сплати ЄСВ в разі, коли листок непрацездатності надано на підприємстві після звільнення працівника, а тимчасова непрацездатність припадає на період роботи до звільнення.

Звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП подають страхувальники або відповідальні особи страхувальника за місцем обліку в органі ФСС з ТВП (далі — Фонд) або за місцем обліку, зазначеним в Державному реєстрі (для зареєстрованих після 01.01.2011 р.), в разі нарахування в звітному кварталі матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду, подачі заяви-розрахунку та отримання фінансування або перерахування зобов’язань перед Фондом.

Звіти на паперових носіях завіряються підписами керівника, головного бухгалтера (при наявності даної посади у страхувальника) та скріплюються печаткою (за наявності).

Звіт за формою Ф4-ФСС з ТВП не подається у випадках:

• відсутність у страхувальника заборгованості по субрахунку 652 на початок кожного звітного кварталу та оборотів по субрахунку у звітному кварталі;

• наявності заборгованості за Фондом на початок року та відсутності оборотів по субрахунку 652 у звітному кварталі.

У Фонді звернули увагу, що страхувальники зобов’язані формувати і надавати до органів Фонду звітність щодо коштів загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, не пізніше 20 числа наступного за звітним періодом місяця.

У разі несвоєчасного надання або ненадання встановленої звітності по коштах Фонду, надання недостовірної звітності щодо використання страхових коштів на посадових осіб підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю, накладається штраф у розмірі та порядку, які передбачені чинним законодавством.

Трудове законодавство

Лист Мінсоцполітики від 10.05.2017 р. № 1380/0/101-17/282.

Вичерпний перелік виплат, які не включаються при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження, визначено п. 4 Порядку № 100. До даних виплат відносяться, як правило, одноразові виплати.

Доплата до розміру мінімальної зарплати є обов’язковою виплатою, яка здійснюється відповідно до законодавства і відноситься до додаткової зарплати. Зазначена доплата враховується при обчисленні середньої заробітної плати у всіх випадках її збереження.

До того ж згадується, що компенсація за невикористану відпустку — це виплата, яка проводиться в розмірі середньої зарплати, і не є збереженням середнього заробітку, тому основна умова для її коригування — підвищення посадових окладів у розрахунковому періоді.

У разі зміни тарифної ставки (посадового окладу) окремим працівникам у зв’язку з присвоєнням вищого розряду, переведенням на іншу вищеоплачувану роботу (посаду) і т.д. коригування середньої заробітної плати не проводиться.

Чи можна прийняти на роботу на підприємство працівника, якщо передбачається, що він буде постійно працювати в іншому населеному пункті? Як оформити та оплатити відрядження такого працівника до головного підприємства або іншого міста?

Роз’яснення з цього питання надає спеціаліст Управління Держпраці в Кіровоградській області.

Працівників бухгалтерії та кадрової служби підприємства переважно хвилює питання, чи не буде вважатися така робота відрядженням працівника і не зобов’язане буде підприємство компенсувати йому добові витрати, витрати на проживання та ін.

Оформлення трудового договору з таким працівником в цілому не відрізняється від інших випадків прийому на роботу. Згідно ч. 3 ст. 24 КЗпП, це робиться за допомогою видання наказу чи розпорядження про зарахування працівника на роботу.

Згідно п. 3 ст. 29 КЗпП, до початку роботи за укладеним трудовим договором власник підприємства або уповноважений ним орган (керівник) зобов’язаний, зокрема, визначити працівникові його робоче місце. Таке робоче місце може бути розміщено і не за місцезнаходженням (юридичною адресою) підприємства, а, зокрема, в іншій місцевості (населеному пункті). Якщо в іншому такому населеному пункті є структурний підрозділ (представництво, філія тощо) без права юридичної особи, відповідний підрозділ визначається як місце роботи працівника. Якщо ж такого підрозділу немає, можливість роботи працівника в іншому населеному пункті також не виключається.

Для таких працівників робоче місце може бути визначено і за місцем їх проживання (робота на дому). У наказі про прийом на роботу, з огляду на п. 7 Положення про умови праці надомників, затвердженого постановою Держкомпраці СРСР, ВЦРПС від 29.09.1981 р № 275 / 17-99, має бути вказано місце постійної роботи в іншому населеному пункті. А якщо працівника приймають з умовою надомної праці, то вказується і ця умова.

Постійна робота працівників в інших населених пунктах, в т.ч. на дому, не є відрядженням.

Але в разі направлення таких працівників до центрального офісу підприємства або для виконання службового доручення на цьому ж підприємстві, але в іншому населеному пункті, не виключається можливість їх відрядження на загальних підставах за розпорядженням керівника. Така службова поїздка повністю буде відповідати поняттю «відрядження». У наказі про відрядження таких працівників доцільно вказувати не тільки населений пункт, в який відряджається працівник, а й населений пункт, з якого він направляється у відрядження.

Обов’язковою умовою допуску працівника до роботи є укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, і повідомлення ДФС про прийом працівника на роботу. (ч. 3 ст. 24 КЗпП).

Разом з тим абз. 2 ч. 2 ст. 265 КЗпП не передбачає застосування штрафу до суб’єкта господарювання у зв’язку з відсутністю повідомлення ДФС про прийом працівника на роботу.

Таким чином, Одеський окружний адміністративний суд в Постанові від 09.03.2017 р. у справі № 815/675/17 зробив висновок, що відсутність повідомлення ДФС про прийом працівника на роботу не свідчить про те, що між працівником і роботодавцем не оформлений трудовий договір, оскільки законодавець не пов’язує дію трудового договору з наявністю відповідного повідомлення.

З працівником укладено трудовий договір з випробувальним терміном. Але він його не пройшов, і даний трудовий договір буде розірвано. Яку підставу для припинення трудових відносин потрібно вказувати в таблиці 5 форми № Д4?

На це питання відповідає Департамент інформаційно-аналітичних систем і електронних реєстрів Пенсійного фонду України на сторІПКах офіційного видання ДФС.

У програмному забезпеченні, за допомогою якого страхувальник формує і надає звіт по ЄСВ, в таблиці 5 форми № Д4 в колонці 13 «Підстава для припиненням трудових відносин» не в усіх статті КЗпП, а тільки ті, які узгоджені з Держслужбою зайнятості і впливають на соціальні виплати і періоди перебування особи на обліку в центрі зайнятості.

У разі якщо страхувальник при звільненні працівника в списку не знайшов відповідної статті КЗпП, то надається можливість вказати «Інша».

Таким чином, в разі звільнення працівника, який не пройшов випробування, при заповненні таблиці 5 форми Д4 в колонці 13 зазначається підстава «Інша».

Інші питання

Розробник програмного забезпечення M.E.Doc настійно рекомендує для подальшої безпечної роботи змінити електронну пошту, яку ви використовували для роботи в M.E.Doc.

З якою метою потрібно міняти адресу і що загрожує користувачеві програми, якщо цього не зробити зараз, — невідомо. Автори повідомлення не вказали цю інформацію, при цьому за номерами консультаційної лінії зв’язатися з представниками компанії не вдалося.

Під час експрес-аналізу заборони використання продукту «1С» українськими підприємствами компанія ЛІГА: ЗАКОН підкреслювала, що при використанні програми за ліцензіями, придбаним до введення санкцій, бізнес не штрафуватимуть.

Звичайно ж, це питання найбільше цікавив представників бізнесу. В ході його обговорення на круглому столі «Нові санкції відносно країни-агресора: що далі?» Представник СБУ Юлія Лапутіна зазначила, що заборона використовувати програмні продукти «1С» не стосується приватного сектора. СБУ може тільки рекомендувати, але не заборонити використовувати цю програму госпрозрахунковими підприємствами.

Компанія ЛІГА: ЗАКОН направила офіційне звернення до СБУ щодо використання бухгалтерської програми «1С: Бухгалтерія», щоб мати підтвердження — чого ж чекати бухгалтерам, які продовжують використовувати «1С».

Представники СБУ в листі від 28.06.2017 р. № 30/1/5-4716 повідомили: використання госпрозрахунковими підприємствами програмного продукту «1С: Бухгалтерія» за ліцензіями, придбаними ними до набрання чинності Указом Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017, не є порушенням чинного законодавства України.

Виключний перелік юридичних осіб, щодо яких застосовані обмежувальні заходи (санкції), міститься в додатку 2 до рішення Ради безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», введеному в дію Указом Президента України від 15.05.2017 р. № 133/2017.

Торгово-промислова палата України зможе засвідчувати факти форс-мажорних обставин тільки на підставі документів, отриманих від кіберполіції.

Це повинна бути довідка або витяг про відкриття кримінального провадження. Для можливості оперативного реагування на численні звернення і використання достовірної інформації при посвідченні форс-мажорних обставин щодо ситуації навколо кібератаки ТПП України звернулася в кіберполіцію з проханням надати офіційне підтвердження термінів (дат початку і закінчення) здійснення кібератаки на корпоративні та мережі органів влади, а також роз’яснення, що є юридичною підставою, що підтверджує здійснення кібератаки на мережі суб’єктів господарювання.

Крім того, працівники кіберполіції є в кожному регіоні України — їх можна викликати на підприємство, яке постраждало, для фіксації факту кібератаки.

Також варто готуватися до нової хвилі кібератак, націленої на комп’ютерні мережі, що працюють на операційній системі Linux, а це — 70% ринку: і банківського, і державного.

З юридичної точки зору, користувачі програми M.E.Doc не можуть розраховувати на відшкодування збитків, адже жоден вендор не несе відповідальності за свій софт. Тому замість боротьби з наслідками кібератаки компаніям потрібно «зафіксувати збитки», а зекономлені на цьому гроші направити на підготовку до наступних атак. І в подальшому — завжди читати EULA перед тим, як купувати софт, а не після.

За даними ТПП України.

Діюча редакція ПКУ не передбачає звільнення платника від відповідальності в разі виникнення ситуації ненавмисного порушення платниками податків граничних термінів реєстрації податкових накладних та/ або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН через несанкціоноване втручання третіх осіб в роботу комп’ютерних мереж.

Разом з тим ст. 101 ПКУ передбачає механізм списання безнадійного податкового боргу (в т.ч. пеня і штрафні санкції), що виник внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Згідно п. 2.1 р. II Порядку списання безнадійного податкового боргу платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 р. № 577 (далі — Порядок), факт непереборної сили підтверджуєтьсязокрема, Торгово-промисловою палатою України (її регіональними відділеннями) (далі — ТПП).

У випадках, передбачених пп. 4 п. 2.1 р. II Порядку, платник податків звертається до органу доходів і зборів за місцем обліку безнадійного податкового боргу та/або за місцем обліку цього платника з письмовою заявою, в якій зазначаються суми податків і зборів, що підлягають списанню. До заяви обов’язково додаються документи, зазначені в пп. 4 п. 2.1 р. II Порядку, які підтверджують, що податковий борг вважається безнадійним (п. 4.1 р. IV Порядку).

Отже, щоб уникнути штрафів для підтвердження форс-мажору необхідно звертатися в ТПП, крім того, для реєстрації кримінального провадження можна звернутися до кіберполіції.

З таким роз’ясненням з розділу 101.27 модуля БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ можна ознайомитися в системах ЛІГА: ЗАКОН.

ДФСУ оприлюднила Довідник № 83/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, і Довідник № 83/2 інших податкових пільг.

Зауважимо, що Довідник № 83/2 інших податкових пільг доповнено новими пільгами:

• 18010589 «Не нараховується і не сплачується в період з 14 квітня 2014 по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, податок за земельні ділянки, розташовані на тимчасово окупованій території (визначення території в редакції п.п. 38.1 п. 38 подразд. 10 Перехідних положень) »;

• 18010590 «Не нараховується і не сплачується в період з 14 квітня 2014 по 31 грудня року, в якому завершено проведення антитерористичної операції, плата за землю за земельні ділянки (крім земель сільськогосподарського призначення), розташованих на території населених пунктів на лінії зіткнення (визначення території в редакції п.п. 38.1 п. 38 підрозд. 10 Перехідних положень) ».

За повідомленням Державної служби статистики України, індекс споживчих цін (індекс інфляції) у червні 2017 року, в порівнянні з травнем 2017 року, становить 101,6%.

ІІІ. Перспективне законодавство і проекти офіційних роз’яснень

Мінекономіки оприлюднило проект Закону України «Про внесення змін до Закону України« Про зовнішньоекономічну діяльність ».

Замість штрафів відомство рекомендує ввести поняття спеціальної санкції, яку вправі застосовувати Мінекономіки до суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності або до іноземного суб’єкта господарської діяльності, індивідуального режиму ліцензування кожної окремої зовнішньоекономічної операції відповідно до видів зовнішньоекономічної діяльності, визначеними ст. 4 Закону України «Про зовнішньоекономічну діяльність» від 16.04.1991 р. № 959-XII.

Застосуванню спеціальної санкції до суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та іноземних суб’єктів господарювання передує офіційне попередження центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики терміном на 45 к.дн., крім випадків застосування спеціальної санкції за проведення дій, які можуть зашкодити інтересам національної економічної безпеки.

Спеціальна санкція не застосовується у разі отримання в 45-денний термін з дати направлення офіційного попередження матеріалів, які свідчать про усунення правопорушення або про відсутність порушення законодавства або в разі, коли порушення термінів розрахунків за зовнішньоекономічними операціями не перевищує суму, еквівалентну 10 000 євро, або в випадку надання достатніх доказів неможливості (безперспективності) усунення правопорушення.

Граничні строки накладення фінансових санкцій за порушення законодавства про працю та зайнятість населення будуть обмежені.

І перший крок до цього — прийняття за основу законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання надмірного тиску на суб’єктів господарювання заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення» (№ 6489).

Їм, зокрема, пропонується:

• встановити граничні строки накладення фінансових санкцій за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, зокрема, передбачити, що штрафні санкції можуть накладатися протягом 6-ти місяців з дня виявлення порушень вимог законодавства про працю, але не пізніше ніж через 1 рік з дня вчинення правопорушення.

Проектом також пропонується передбачити новий механізм застосування штрафних санкцій. Зокрема, в разі виявлення у роботодавця порушення вперше державний інспектор вносить попередження про усунення такого порушення без застосування штрафних санкцій. Щодо терміну, протягом якого роботодавець зобов’язаний усунути порушення, державний інспектор буде вказувати в матеріалах перевірки.

Законопроект № 6614 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» пропонує:

• замінити механізм відшкодування пільгових пенсій на сплату роботодавцями підвищеної ставки ЄСВ за працівників, зайнятих на особливо шкідливих і особливо важких роботах за Списками № 1 і № 2, на рівні 15% і 7% відповідно;

• визначити розмір пенсії за наявності страхового стажу 30/35 років для жінок і чоловіків після досягнення ними 65 років — на рівні 40% від мінімальної заробітної плати, але не менше розміру прожиткового мінімуму;

• впровадити єдині підходи для обчислення пенсій держслужбовцям, науковцям, посадовим особам місцевого самоврядування, прокурорам.

Для зменшення демографічного навантаження на солідарну систему пропонується зберегти право виходу на пенсію:

• в 60 років — для осіб, які матимуть 25 років страхового стажу в 2018 році, який щорічно буде збільшуватися на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 році;

• в 63 роки — для осіб, які матимуть від 15 до 25 років страхового стажу в 2018 році, який щорічно буде збільшуватися на 12 місяців до досягнення 35 років в 2028 році;

• в 65 років — для осіб, які матимуть 15 років страхового стажу, проте не матимуть 16 років (вимога для виходу в 63 року) в 2019 році і, відповідно, в 2028 року матимуть 15 років, але не матимуть 25 років (вимога для виходу в 63 роки).

Особам, які не матимуть 15 років страхового стажу, буде призначатися державна соціальна допомога після досягнення 65 років.

Для пом’якшення негативного впливу підвищення вимог до страхового стажу на перехідний період введена тимчасова державна соціальна допомога непрацюючим особам, які не мають необхідного страхового стажу.

Отправить вопрос

Профессиональная команда HLB Ukraine всегда рада помочь, присылайте ваш вопрос

Отправить
Get in touch
x
x

Share to:

Copy link:

Copied to clipboard Copy