Європейський вибір для українських бухгалтерів та аудиторів щодо переходу на МСФЗ

На офіційному сайті міжнародної аудиторської мережі HLB International опубліковано статтю Сергія Рогозного, заступника генерального директора HLB Ukraine, про європейський вибір для українських бухгалтерів та аудиторів щодо переходу на Міжнародні стандарти фінансової звітності (далі – МСФЗ).

Підписавши Угоду про асоціацію з ЄС у 2014 р., Україна взяла на себе зобов’язання гармонізувати своє законодавство з європейськими нормами. І перш за все це стосується ділового законодавства, включаючи сферу фінансової звітності та аудиту. У 2017 р. закінчився 3-річний перехідний період, встановлений Угодою про асоціацію, для адаптації нашого законодавства до Постанови ЄС № 1606/2002 про перехід на МСФЗ та Директиви ЄС № 2006/43/ЄС щодо обов’язкового аудиту, метою якого було «створення повністю функціонуючої ринкової економіки та стимулювання торгівлі» (ст. 337 Угоди про асоціацію).

З метою виконання зобов’язань Україна з 2018 р. внесла зміни до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». Одночасно з новим Законом «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» вони мають значний вплив на діяльність бухгалтерів та аудиторів країни.

Не підпадають під зміни малі підприємства, в яких два з трьох показників не будуть перевищувати межі:

– дохід за рік не перевищує 8 млн. євро;

– сукупні активи не більше 4 млн. євро;

– штат не більше 50 чоловік.

Якщо підприємство «вписується» в ці показники і не бере участі в страховому бізнесі, у сфері інших фінансових послуг, а також не є емітентом цінних паперів, то з вірогідністю 99% нічого для нього не зміниться. Тобто з 1 млн. українських юридичних осіб турбуватися доведеться близько 1-2%.

Саме ці 10-15 тисяч юридичних осіб, що виробляють понад 80% ВВП, мають бути готовими до нових стандартів якості фінансової інформації. Організаційна форма ТОВ або ПрАТ більше не звільняється від обов’язкового аудиту фінансової звітності, а великі підприємства (доходи більше 40 млн. євро, активи 20 млн. євро, 250 працівників) повинні будуть вивчити та прийняти МСФЗ для фінансової звітності та щоденного бухгалтерського обліку.

Фактично переведення фінансової звітності на МСФЗ займе близько року, протягом якого необхідно перебудувати бізнес-процеси, завершити формування облікової політики та програм обліку, переоцінити довгострокові активи, навчити персонал. Це, безумовно, потребує інвестицій: ці витрати на один рік можуть становити менше 3 тис. євро для малих підприємств, не беручи до уваги вартість аудиту, або навіть сотні тисяч євро для грандів вітчизняної промисловості.

Підприємства, які відмовлятимуться проводити аудиторські перевірки та публікувати на своїй веб-сторінці фінансові звіти (також з 2019 р.), очікують суттєві штрафи.

Такі «жертви» підвищать прозорість бізнесу та зменшать тіньовий сектор, який за оцінками Міжнародного валютного фонду в Україні становить 45% проти 18-22% у країнах Балтії та 7-15% в Японії, США, Швейцарії та Сінгапурі.

Отправить запрос

Команда HLB Ukraine всегда рада помочь, присылайте Ваш вопрос

Отправить
x
x

Share to:

Copy link:

Copied to clipboard Copy